4 października 2012

Nowości z merlina

Nowości, jakie wybrałem do dzisiejszego posta to pozycje mające szansę na miano "klasyków" fonograficznych... jest- myślę, że już tradycyjnie- Glenn Gould, jest również Maurizio Pollini. Jest również często goszczący w nowościach Gustavo Dudamel, ale osobistym hitem dla mnie jest wydanie wszystkich płyt Marice'a Andre. Trębacza nietuzinkowego, grającego niespotykanym dźwiękiem....

Debussy, Ravel, Kodaly - Melos Quartet
 
Jedno ze wznowień zainteresowało mnie głównie ze względu repertuaru... Debussy, Ravel oraz Kodaly w dobrym wykonaniu... może być ciekawie


Chopin: 24 Preludes, Nocturnes, Mazurkas, Scherzo - Maurizio Pol
 
Nie trzeba nikomu polecać płyt Maurizio Pollini'ego... a nokturny Chopina w jego wykonaniu ą po prosu zjawiskowe....

Eternel Maurice Andre [Limited] - Maurice Andre
 
Zmarły niedawno Maurice Andre był jednym z najwybitniejszych...trębaczy... bajeczne brzmienie, doskonała technika... box jest pozycją absolutnie obowiązkową...

Mahler: Symphony 8 - Gustavo Dudamel
 
Nie wiem, czy jest sens coś więcej pisać... Dudamel, jest dyrygentem, który obecnie wydaje najwięcej płyt... jednakże w jego wypadku ilość oznacza również jakość

Out Of Nowhere - Esa-Pekka Salonen, Leila Josefowicz
 
Salonena znam jako dyrygenta, nie znam jako kompozytora. Warto zatem zwrócić uwagę na tą płytę

Sonatas & Interludes - John Cage


Glenn Gould Bach Edition [38CD+6DVD]

Where Do You Start - Brad Mehldau Trio
 
Mehldaua uwielbiam z jego płyty z Patem. Jednakże jego trio jest również zjawiskowym zespołem, dawno nie słuchałem Brada... wart zatem nadrobić nieco zaległości...

Original Album Series -  The Modern Jazz Quartet - The Modern Ja
 
Najlepsze zostawiłem na koniec... Modern Jazz Quartet to absolutna klasyka jazzowego grania... kto zna ten wie, kto nie zna, powinien kupić box


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz