8 stycznia 2016

Chcesz wiedzieć coś więcej o polskiej modzie?


Raczej nieco przekornie wybrałem tą książkę, bo moda szczerze mówiąc u mnie niespecjalnie. Ale w tej książce jest też temat poboczny. Socjalistyczna Warszawa i ówczesna społeczność. To wszystko połączone z przyjemnym językiem Marty Sztokfisz sprawia, że książka jest nie tylko znośna, ale po prostu ciekawa.

Wpis powstał we współpracy ze sklepem empik.com

Lata sześćdziesiąte ubiegłego wieku, warszawskie kluby, kawiarnie i bohaterka książki Jadwiga Grabowska „nadwiślańska Coco Chanel”, kreatorka mody i jedna z ważniejszych postaci ówczesnego życia towarzyskiego. Carycę polskiej mody czytało mi się generalnie dobrze, choć szczerze mówiąc miałem do tej książki stosunek raczej ambiwalentny. Ale ta książka jest o tyle dobra, że można ją czytać na kilku płaszczyznach. Po pierwsze jako pewnego rodzaju kronikę z życia stolicy. Po drugie jako kronikę towarzyską. Po trzecie w końcu jako konkretny wycinek z historii mody polskiej, która do dziś jakby nie patrzeć w świecie mody jest rozpoznawalna.


Marta Sztokfisz włożyła w tą książkę masę pracy, ale też przede wszystkim książkę, napisała z pasji, która jest tu wyrażona praktycznie w każdym rozdziale. Nie wiem, czy książka jakoś szczególnie mnie ubogaciła, ale z całą pewnością mogę powiedzieć, że czas na nią poświęcony, nie był czasem straconym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz