20 grudnia 2015

Biblia sprzedaży... Czas zacząć od początku.


Długo zajęło mi przebrnięcie przez tą książkę. Czytałem ja w tym czasie trzy razy (i właśnie czytam ją po raz czwarty) i niewiele zostało w niej czystych stron. Pozakreślana, pokryta notatkami... Ale w końcu od tego jest ta książka, bo jeżeli chcesz ją po prostu przeczytać i odłożyć na półkę, to tak szczerze mówiąc, szkoda Twojego czasu.

Wpis powstał we współpracy z wydawnictwem One Press

Ten wpis jest pierwszym wpisem zwiastującym pewne tematyczne transformacje. Bo szczerze mówiąc już od dłuższego czasu sięgam po książki sprzedażowe, rozwojowe, finansowe i motywacyjne, co od nowego roku będzie bardziej widoczne. Ale w tym roku dwie pozycje czysto sprzedażowe.


Takie książki zwykle zbywałem milczeniem albo uśmiechem politowania. Do czasu. Nie tak dawno sięgnąłem po książkę Michała Wawrzyniaka Guru kultu.. ry. Ta książka w pewnym sensie otworzyła mnie na tematykę motywacyjną bezpośrednio i sprzedażową pośrednio. Wcześniej ta niechęć wynikała z przekory bo podrzucała te tytuły osoba, której szczerze nie trawiłem. Ale w życiu też tak bywa, że czasem trzeba po swojemu ogarnąć wiele rzeczy, żeby dojść do punktu, w którym już dawno by się było... Prawda jest też taka, że mi takie samopoznanie smakuje zdecydowanie lepiej.


Od czego tu zacząć? Zacznę od początku. Arkadiusz Bednarski napisał książkę absolutnie mistrzowską. Po kolei prowadzi czytelnika przez techniki sprzedażowe tłumacząc, jak wiele elementów składa się fizycznie na dobrze przeprowadzoną transakcję, i co nam jako handlowcom to daje. Trudno się też pisze o takich książkach, bo z jednej strony nie chcę zbyt wiele streszczać, z drugiej chce napisać że jest to książka godna uwagi i świadomego przeczytania.

Książka zbudowana została na 5 głównych osiach tematycznych, które Benarski nazwał Księgami. Mamy więc: Księgę wejścia, Księgę przyczyny, Księgę metody, Księgę drogi i w końcu Księgę pasji. To bardzo logiczne ułożenie, daje czytelnikowi możliwość poznania wszystkich aspektów sprzedaży od ograniczeń, przez cele, wizję, motywację, wzorce mentalne, podejście do sprzedaży, spotkanie handlowe, rozmowę telefoniczną, by na końcu zadać pytanie dokąd zmierza sprzedaż, i jakie trendy będą tą sprzedaż kształtować w przyszłości. 

Bednarski porusza kilka tematów, które okazują się szalenie istotne dla każdego zajmującego się sprzedażą: od motywacji, przez uświadomienie, że praca handlowca  nie musi być tak zwanym złem koniecznym, aż po sprawy czysto warsztatowe. To właśnie te mini warsztaty/ zadania okazują się chyba najciekawszym elementem książki. Zmuszanie czytelnika do pracy ma przynieść wymierne efekty... U mnie przyniosło. A jak będzie u Ciebie?

P.S. Książka jest na chwilę obecną już niedostępna, ale w lutym pojawi się wznowienie... 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz