28 kwietnia 2012

Nowości z Merlina



Tym razem buszując po merlinowych nowowściach... znalazłem kilka niezwykle ciekawych i obiecujących albumów:



World Orchestra [Książka+CD] - Grzech Piotrowski 


Grzegorz Piotrowski, w może Grzech Piotrowski nagrał płytę niezwykle ciekawą. Znajdziemy na niej kilka utworów, aranżacji, które mogą się podobać… mnie osobiście urzekła- Bogurodzica… okazuje się, że temat wywiedziony z tej szczególnej Pieśni niebywale swinguje i płynie

 Ze Studia Radia Gdańsk - Przemek Dyakowski - Take It Easy III [D

Przemek Dyakowski niezwykle mnie zaskoczył swoją poprzednią płytą- Melisą. Saksofonista pokazał tam niezwykłe wręcz improwizacje, tematy… naprawdę bajka… jak będzie tym razem? Dyakowski zabrał się za popularne standardy jazzowe… może być ciekawie
Four Mfs Playin' Tunes - Branford Marsalis


Branford… co można powiedzieć/ napisać… genialne nagrania… można „w ciemno” stwierdzić, że i to będzie wydarzeniem... niedawno proponowałem płytę jego brata Wyntona, teraz on... co za rodzina...
Here & Now - Christoph Titz

Titz jest dla mnie trębaczem szczególnym… odkryliśmy go razem z żoną, trochę przez przypadek poszliśmy na koncert do poznańskiego Blue Note’a… i tak polubiliśmy jego muzykę… na tą płytę czekaliśmy prawie od pięciu lat, kiedy Titz powiedział na koncercie, że niedługo wyda nową płytę… no i doczekaliśmy się!
Messiaen: Orchestral Works [Collectors Edition] - Pierre Boulez

W takim wypadku nie wypada chyba zbyt wiele pisać, jak po prostu polecić… Messiaen w interpretacji Bouleza- specjalisty od muzyki XX wieku… dla mnie obowiązkowa pozycja.
Mahler: Symphony 5 - Claudio Abbado

V Symfonia Mahlera- dla mnie zawsze jest wydarzeniem, które słucham z uwagą. Pierwsze takty- solo trąbek- są fragmentem, po którego wysłuchaniu przechodzą ciarki. Abbado w tej cenie- niecałe 20 złotych to z całą pewnością dobry zakup...
Ravel, Debussy [Box 6CD] - Pierre Boulez

Wielu dyrygentów i krytyków nie przepada za Boulezem… słychać wręcz głosy, że powinien zająć się komponowaniem, zamiast dyrygować… ja się z tym nie zgadzam. Bouleza cenię niezwykle zwłaszcza za nagrania XX- wieczne… Tak więc box wydany z okazji 150 rocznicy Urodzin (przeżyliśmy rok Chopinowski, Lisztowski.... teraz pora na Debussy'ego) wydaje mi się wydarzeniem- choć nie są to nowe nagrania… box powinien zainteresować melomanów…
M.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz